Na začátku nového tisíciletí je logistika stále důležitější kategorií a důležitým polem
působnosti v rozhodujících makro a mikroekonomických oborech hospodářské
činnosti. Je zřejmé, že pilíře ekonomické prosperity nebudou jen takové momenty,
jako je stabilita, velikost, úspory z rozsahu (economies of scales), striktní hierarchie
atd. Pro úspěšné podnikání nebudou stačit ani takové atributy, jako je tradice,
dobrý plánovací systém či dobře zavedené praktiky výzkumu trhu. Směrodatné se
stávají jiné skutečnosti, než tomu bylo před padesáti, ale i dokonce před deseti lety.
Old Economy přechází do New Economy.
Rostoucí vliv informačních, komunikačních a moderních logistických systémů
ve svém důsledku vede hospodářství ke zkracování časů a vzdáleností. Je minulostí,
kdy na dotaz či poptávku potencionálního zákazníka bylo možné odpovědět
do týdne. Nezíská-li kupující či uživatel stanovisko do dvou dnů, zpravidla ztrácí
důvěru v osloveného dodavatele a přechází ke konkurenci. V souvislosti se vzdáleností
se pak hovoří o smršťování globálního světa, časoprostorové kompresi (time
space compression).
Cílem knihy je podpořit rozvoj zdrojů poznání a schopností manažerů
řídit své podniky a jejich sítě a reagovat tak pružněji při změně dynamiky tržního
hospodářství, což vede ke zvýšení kvality a kultivovanosti podnikatelského prostředí.
Tato publikace se řadí k účinným pomocníkům pro ty manažery podnikové
a síťové logistiky, kteří si uvědomují důležitost teoretického a praktického ovládání
této oblasti pro efektivní rozvoj podniku.