Knižní novinka Johna Kottera, předního světového odborníka v oboru vedení lidí a prosazování a řízení změn, se soustřeďuje na hlavní předpoklad a první, nejtěžší krok originálního osmifázového rámce úspěšné realizace procesu změny – vyvolávání a udržování pravého a konstruktivního vědomí naléhavosti změny: jedinečného postoje, jenž vede lidi k tomu, aby se zbavovali nebezpečného sebeuspokojení, aby aktivně vyhledávali nové příležitosti a vyhýbali se rizikům, průběžně utlumovali aktivity, které mají nízkou prioritu, a soustředěně se věnovali implementaci důležitých věcí – a to každý den, dnes, právě teď. Překlad z angličtiny Irena Grusová.
Víte, že se vaše organizace musí změnit. Možná dokonce víte i to, o jakou změnu by ve vašem případě mělo jít: o novou strategii, o zavedení nového systému informačních technologií, o novou akvizici, o reorganizaci... Změna se však prosazuje příliš pomalu, obtížně a s příliš velkým odporem nebo se dokonce implementace onoho velkého skvělého nápadu – opět – zastavila.
Čeho se vaší organizaci nedostává? Jak ve své knize Vědomí naléhavosti ukazuje John Kotter, přední světový odborník v oboru vedení lidí a prosazování a řízení změn, to, co dnes chybí téměř všem organizacím, je pravé vědomí naléhavosti – jedinečný postoj, jenž vede lidi k tomu, aby se zbavovali nebezpečného a neodůvodněného sebeuspokojení, aby aktivně vyhledávali nové příležitosti a vyhýbali se rizikům, průběžně utlumovali aktivity, které mají nízkou prioritu, a soustředěně se věnovali implementaci důležitých věcí – a to každý den, dnes, právě teď.
Kniha Johna Kottera se proto soustřeďuje na hlavní předpoklad a první, nejtěžší krok jeho originálního osmifázového rámce úspěšné realizace procesu změny – vyvolávání a udržování pravého a konstruktivního vědomí naléhavosti, bez nějž ztrácejí dech a bezvýsledně končí i ty nejperspektivnější, nejpotřebnější a s obrovskou energií nastartované iniciativy. Protože ve světě, v němž dnes žijeme, stále více a více platí, že změna se z občasné či epizodické stává trvalou a nepřetržitou, John Kotter dokazuje, že silné vědomí naléhavosti se stává zásadní schopností každé organizace, přestává být prvkem programů velké změny a stává se obecně významným aktivem.