K rozvoji kariéry a dosažení osobních pracovních cílů nestačí jenom usilovně pracovat, ale je třeba si vytvořit dobrou pověst, osobní styl – především v komunikaci s lidmi, naučit se vystupovat, věnovat pozornost řeči těla a samozřejmě i svému vzhledu, prostě formovat příjemné a pozitivně přijímané rysy osobnosti, ovládat umění prosadit se, aniž by to vyvolávalo přílišné konflikty a narušovalo pracovní vztahy v organizaci.
Autorka upozorňuje čtenáře na paletu možností, jak se pomocí formování osobního stylu prosadit, co je k formování osobního stylu třeba a jakým úskalím je nutno se vyhnout. Uvádí přitom řadu zajímavých příkladů z praxe.
Mimořádnou pozornost věnuje především vytváření prvního dojmu a neverbální komunikaci (řeči těla), dosahování profesionální přesvědčivosti a důvěryhodnosti a vůbec rozvíjení schopnosti „sebezviditelnění“. Zdůrazňuje, jak obrovskou roli přitom hraje správná volba oblečení, a dává návod, jaké oblečení, jaké barvy a jaký osobní styl oblékání by měl člověk zvolit a jak by se měl oblékat pro různé příležitosti tak, aby to napomáhalo vytváření působivého image.
Rozhodujícím předpokladem využití všech těchto prostředků usnadňujících pracovní kariéru a dosažení žádoucího postavení ve společnosti je však poznání sebe sama, sladění zvolených prostředků s fyzickým typem člověka, jeho pohlavím a věkem. A samozřejmě také s oblastí jeho působnosti. Co je dovoleno člověku orientujícímu se na kariéru v odvětví rekreace, turistiky či sportu, není dovoleno pracovníkovi poradenské nebo obchodní firmy.
Kniha není rozhodně mentorujícím suchopárným čtením. Lze dokonce říci, že je zábavná.