Zákazník je tvůrcem vašich příležitostí na trhu. Úkolem marketingu je především vymyslet, jak nejlépe pomoci zákazníkovi vyřešit jeho problémy. Výstupy marketingu také napoví, jak nejlépe se zákazníky jednat, aby se k vám díky svým dobrým zkušenostem vraceli.
V novém svazku edice Action Learning – praktický management Rozumíte svým zákazníkům?, jehož autory jsou lektoři pražské TC Business School J. Bloudek, M. Henych, S. Kubátová a D. Müller, čtenáři najdou řadu námětů, jak použít různé metody a modely z marketingové teorie při práci se zákazníky a s jejich potřebami, ale rovněž jak vyladit vlastní organizaci tak, aby si zvolila a naplnila právě ty příležitosti, kterých dokáže účinně využívat nejen v současnosti, ale i v budoucnosti. Marketing je nepřetržitým procesem hledání prostoru, v němž můžete uplatnit to nejlepší, co vaše organizace umí.
Uvedené náměty jsou většinou ověřené v praktických projektech, na nichž autoři měli možnost spolupracovat se svými studenty-manažery nebo s jejich firmami. Kniha ovšem neposkytuje úplný přehled všech marketingových nástrojů a teorií, ale výběr těch nástrojů a postupů, které se během patnácti let praxe s projekty Action Learning osvědčily a prokázaly svou užitečnost v podmínkách organizací, s nimiž autoři pracovali.
Prakticky žádnou teorii však není v managementu rozumné aplikovat bez předchozího přizpůsobení podmínkám konkrétní organizace. Modely a koncepce v této knize by proto čtenáři měli považovat spíše za námět k tvořivé diskusi s autory.