Jestliže jste v pozici kdy musíte správně formulovat své ideje a představy, dosáhnout skrze jejich pochopení společných cílů, pak se stává vynikající komunikace klíčovym aspektem vašeho úspěchu. Tato kniha obsahuje poznání a zkušenosti předních expertů a manažerů z obchodních a akademických kruhů o takových tématech jako jsou:
Jaké jsou vaše komunikační dovednosti, jak vzniká charisma, způsoby čtení a psaní - email, textovky, web, kdy a jak poslouchat, kdy a jak mluvit, nástroje poslouchání a mluvení, první dojem, řeč těla, kultura projevu, plánování a stanovení cílů a úkolů, způsoby jejich dosažení.
Kniha překvapivě odhaluje, že přes rozvoj a vliv nových technoloogií, které změnily komunikační kanály zůstávájí základní principy komunikace po generace stejné. Autoři uvádí příklady z praxe manažerů předních společností o tom jak správně komunikovat, jak využívat v podmínkách nových technologií nové komunikační kanály jako jsou e-maily, psaní textovek atd. Nemluv! Naslouchej! přináší každému kdo musí komunikovat se svými kolegy na pracovišti, vyjednávat s obchodními partnery, nebo jen žádat o zvýšení mzdy, způsoby a návody jak přimět ostatní, aby vás vyslechli a věnovali pozornost právě vašemu názoru.