Jedním ze základních předpokladů úspěšného obchodu je navázání dobrých osobních vztahů s naším partnerem. Kniha je určena především těm, kteří přijíždějí do zahraničí z obchodních či služebních důvodů, užitečné informace zde však najde i zvídavější turista. Čtenář se seznámí se zvyklostmi a specifiky společenského chování v zemích, s kterými Česká republika přichází nejčastěji do obchodního a kulturního společenského styku. Kapitoly věnované jednotlivým zemím jsou tvořeny třemi skupinami otázek: historické a kulturní pozadí, organizační kultura a styl práce, etiketa. Základní znalosti o dané zemi, jejích dějinách, náboženství a řeči následují otázky jako jsou vyznávané hodnoty a zavedené normy jednání, metody řízení a rozhodování, organizace a průběh schůzek, styl vyjednávání atd. Třetí skupina je nejpodrobnější a pojednává o platných zásadách společenské hierarchie, zvláštnostech jmen a titulů, způsobu jakým se zdraví a vítá, významech znaků a gest, pravidlech pohostinnosti, či etiketě u stolu.